14 aprilie 2014

Pui cu mango chutney

Aceasta reteta am vazut-o intro emisiune TV, "Drop 5 pounds with Fine Housekeeping". Cum in permanenta imi doresc sa slabesc vreo 5 pounds, am fost atenta si am incercat apoi reteta.

Reteta mi-a trezit interesul cu atat mai mult cu cat in urma cu ceva vreme imi petrecusem un sfert de ora in raionul de produse asiatice dintr-un supermarket si remarcasem borcanele de chutney. Marturisesc ca pana la respectivul moment nu aveam idee ce este acela si cum se foloseste. Am inceput sa caut pe net si am aflat ca este un amestec plin de savoare, de origine indiana, cu gust dulce-sarat-acrisor-picant, facut din condimente, otet, zahar, fructe si legume proaspete. Are consistenta unui sos gros sau pasta si se foloseste la asezonarea carnii si a legumelor.

La noi se poate cumpara gata facut, sau se poate prepara acasa si pastra in borcane, precum zacusca, timp indelungat. Am vazut o multime de retete on-line, cu siguranta voi incerca si eu un chutney facut in casa la un moment dat...

De data aceasta, insa, am cumparat din supermarket un borcan de mango chutney.

Reteta folosita pentru pui cu mango chutney a fost foarte simpla

Pui cu mango chutney

Ingrediente: 
  • 500 grame piept de pui
  • 300 grame de mango chutney
  • o cepa mica/ medie, tocata
  • o lingura pudra de curry 
  • 3 mere medii fara coaja, taiate felii
  • 3 linguri de ulei
  • sare, piper
Mod de preparare:

Stropeste pieptul de pui cu putin ulei, condimenteaza-l cu sare si piper si introdu-l pe o tava in cuptorul preincalzit. Lasa-l in cuptor pana se rumeneste. Cand este gata taie-l felii si asaza-l pe farfurie.

Caleste ceapa cu o lingura de ulei pana devine aurie. Adauga pudra de curry si merele si lasa-le pe foc aproximativ 5 minute. Adauga apoi mango chutney, amesteca, si mai lasa pe foc alte aproximativ 5 minute. La final asaza totul pe farfurii, alaturi de feliile de piept de pui.

Se poate servi cu garnitura de brocoli. 

Eu insa l-am servit alaturi de o salata verde.

Nu am pierdut 5 pounds dupa aceasta masa (nici macar unul), dar a fost o mancare cu un gust deosebit, gatita cu un minim de efort si intr-un timp record. Pentru a scurta si mai mult timpul de preparare, pieptul de pui se poate face pe gratar in loc de cuptor (reteta TV asa era de fapt, eu insa nu ma grabeam, si prefer puiul facut in cuptor).



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu