17 aprilie 2014

Supa crema de praz

Supa crema de praz este gustoasa si usor de preparat, ca mai toate supele creme. Am mancat o astfel de supa pentru prima data in Bratislava, si m-a amuzat atat de mult denumirea ei in meniul in limba slovaca al restaurantului, si anume "porkova kremova", incat m-am decis sa o incerc. Si nu am regretat. Bineinteles ca am incercat apoi sa o reproduc si eu in bucatarie. Iata reteta folosita:

Supa crema de praz

Ingrediente:
  • 3 fire de praz
  • 3 cartofi
  • 1 morcov
  • 1/2 telina
  • 2 linguri ulei
  • 1 litru de supa de pui
  • 200 ml de smantana pentru gatit
  • 2 linguri de cascaval ras
  • sare
  • patrunjel pentru ornat
Mod de preparare:

Taie prazul rondele si caleste-l timp de 3 minute in ulei. Toarna apoi deasupra supa de pui. Adauga morcovul si telina intregi, cartofii taiati cubulete si un praf de sare. Se fierb impreuna cam 25 de minute. 

Dupa ce au fiert, strecoara legumele, da deoparte morcovul si telina (pe care nu le vei mai folosi la aceasta supa). Zdrobeste prazul si cartofii cu blender-ul. 

Subtiaza piureul astfel obtinut cu supa in care au fiert legumele. Asaza pe foc, sa mai dea cateva clocote si adauga cascavalul ras. La final drege supa-crema cu smantana si potriveste cu sare dupa gust.

In restaurantul din Bratislava mi-au servit supa aceasta insotita de doua grisine infasurate in bacon prajit si a fost o combinatie foarte interesanta. Putem servi, la fel de bine, supa aceasta cu crutoane.

Pofta buna!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu