15 aprilie 2014

Curry indian de pui

Ce-ar fi sa incerci sa gatesti o mancare simpla indiana? Ai mancat, probabil, curry intr-un restaurant indian de la noi sau de oriunde. Iti amintesti explozia de gusturi fara egal si de arome minunate. Mancarea nu trebuie sa fie iute, daca nu iti place mancarea iute. Daca tu gatesti, tu alegi cat de iute sa fie.

Nu sunt mare cunoscatoare a bucatariei indiene, dar am incercat preparatele indiene oridecateori am avut ocazia si de cele mai multe ori am fost foarte incantata. Am cumparat in cateva randuri borcane de sos curry gata preparat din supermarket si in general nu am fost dezamagita.

Am inceput de curand sa citesc mai mult despre condimentele care dau gustul caracteristic mancarii indiene si sa incerc sa procur aceste condimente. Am hotarat apoi ca este vremea sa prepar propriul meu curry de pui. La fel ca in cazul prepararii Pad Thai, am urmat reteta lui Jet Tila (bucatarul care mi-a demonstrat ca preparatele asiatice nu sunt asa greu de gatit, cum credeam) si rezultatul a fost delicios. Ca sa te conving, te sfatuiesc sa urmaresti si tu aici reteta prezentata de Jet Tila.

Reteta aceasta foloseste numai ingrediente usor de gasit in Romania.

Curry indian de pui

Ingrediente:
  • 3 linguri de pudra de curry
  • 1 lingurita de scortisoara macinata
  • 1 lingurita boia (dulce, iute, dupa gust)
  • 1/2 de lingurita de piper cayenne
  • 1/4 de lingurita de ghimbir macinat
  • 3 linguri de ulei
  • 1 ceapa mare, tocata
  • 4 catei de usturoi, taiati fin
  • 1 lingura ghimbir proaspat, tocat marunt
  • 4 pulpe de pui dezosate, fara piele, taiate in cuburi
  • 2 rosii medii, tocate
  • 1 lingura pasta de tomate
  • sucul de la 1/2 de lamaie
  • o frunza de dafin
  • doua linguri de coriandru proaspat
  • sare si piper negru, dupa gust
Mod de preparare:

Pregateste mix-ul de condimente, numit de indieni "masala", amestecand intr-un bol pudra de curry, scortisoara, piperul cayenne si ghimbirul macinat.
Incalzeste doua linguri de ulei intr-o cratita si caleste ceapa, usturoiul si ghimbirul proaspat, aproximativ 5 minute, pana cand ceapa devine aurie. Impinge spre o margine a cratitei amestecul de ceapa. Adauga cea de-a treia lingura de ulei in partea libera a cratitei, toarna deasupra amestecul de condimente si amesteca pentru aproxmativ 30 de secunde. Ai grija sa nu arzi condimentele. Amesteca apoi in cratita ceapa si condimentele.
Adauga pulpele de pui date cu sare, apoi rosiile, pasta de rosii si frunza de dafin. Adauga putina apa, cat sa acopere amestecul din cratita.
Acopera cratita cu un capac si lasa la foc mediu, amestecand din cand in cand, timp de aproximativ 20 de minute, pana cand puiul este patruns. Inlatura apoi capacul si mai lasa pe foc pana sosul scade si se ingroasa, aproximativ 5 minute.
Asezoneaza cu sare si piper. 
Chiar inainte de a servi adauga sucul de lamaie si frunzele de coriandru.

Se serveste cu garnitura de orez basmati.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu