12 aprilie 2014

Cartofi gratinati la cuptor

Retetele de cartofi gratinati la cuptor sunt atat de variate, incat in ziua in care m-am hotarat sa ii gatesc, mi-a fost greu sa aleg o reteta din multimea acestora.
Am ales in final o reteta simpla, am adaptat-o putin si nu am regretat.

Cartofi gratinati la cuptor

Ingrediente:
  • 6 cartofi albi de dimensiune medie
  • 300 ml de lapte
  • 300 ml smantana pentru gatit
  • 150 grame de branza camembert, taiata felii subtiri
  • 150 grame smantana pentru gatit (30%)
  • 1 lingurita de nucsoara macinata
  • 3 catei de usturoi, feliati fin
  • cateva frunze de rozmarin
  • sare, piper 
  • 50 grame de unt sau, optional, 100 grame de cascaval ras
Mod de preparare:

Fierbe cartofii in coaja, in apa cu putina sare, timp de 15-20 minute (trebuie sa fie fierti doar pe jumatate, vor continua sa fiarba in sos, in cuptor).  Lasa-i sa se racoreasca un pic, apoi curata-i de coaja si taie-i rondele.

Unge cu unt un vas termorezistent (suficient de inalt) si pune un strat de cartofi. Presara sare, piper, frunze de rozmarin si cateva felii de camembert. Adauga un nou strat de cartofi si asezoneaza-l la fel ca pe primul. Continua astfel pana cand termini cartofii.

Pregateste un amestec din smantana, lapte, nucsoara si un praf de sare. Toarna incet acest amestec printr-un colt al vasului. Sosul acesta este suficient de lichid pentru a patrunde printre cartofi, pana la ultimul strat si va acoperi si nivelul superior al cartofilor.

Da la cuptor pentru aproximativ 50 de minute, la foc mediu, pana cartofii sunt bine patrunsi. In ultimele 15 minute da focul mai mare si adauga deasupra cartofilor untul, pentru a se rumeni frumos. Daca alegi varianta cu cascaval ras, adauga-l pe acesta in ultimele 10 minute, pentru a-i permite sa se topeasca peste cartofi.

Eu am servit cartofii gratinati garnitura la o apetisanta friptura de porc in sos de miere. Au fost deliciosi.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu