27 mai 2014

Tort de morcovi

Imi plac morcovii in salata, imi plac morcovii in mancare si imi place sa rontai morcovi cruzi, pur si simplu. Dupa ce am facut acest tort, pot spune ca imi plac morcovii si in prajituri. Avand in vedere cat de mult zahar contin morcovii, probabil ca locul lor chiar este in prajituri. 

Tortul acesta are un blat fraged cu o consistenta umeda iar crema este foarte aromata, o combinatie pe care merita sa o incerci.


Ingrediente (pentru un tort cu diametrul de 18 cm): 

Pentru blat:
  • 2 oua
  • 150 ml ulei de floarea soarelui
  • 330 grame de morcovi
  • 180 grame de faina
  • 200 grame de zahar brun
  • 100 grame de stafide
  • 100 grame de nuci, taiate marunt
  • 1 lingurita scortisoara macinata
  • 1/2 lingurita nucsoara
  • 1/2 lingurita bicarbonat de sodiu
  • 1 praf de sare
Pentru crema:
  • 300 grame de crema de branza (eu folosesc crema de branza Goldessa de la Lidl)
  • 50 grame de unt
  • 150 grame de zahar pudra
  • coaja rasa de la o portocala
  • 1 lingurita esenta de vanilie
Mod de preparare:

Da morcovii prin razatoarea mica si scurge-i putin de suc. Lasa stafidele cateva minute in apa fierbinte sa se inmoaie.


Amesteca uleiul cu ouale si adauga zaharul. Mixeaza-le pana cand se dizolva zaharul. Adauga pe rand morcovii, stafidele si nucile. Separat omogenizeaza faina, scortisoara, nucsoara, bicarbonatul de sodiu si sarea, apoi incorporeaza-le in amestecul umed.

Toarna compozitia intr-o forma de tort tapetata cu hartie de copt si da-o la cuptor, la 180 grade, pentru 50 de minute. Lasa blatul sa se raceasca bine inainte de a il taia.

Pentru crema amesteca toate ingredientele cu ajutorul unui mixer. Pune crema in frigider pana cand blatul este copt si racit.

Taie blatul racit pe grosime in doua bucati si pune un strat de crema intre blaturi. Pune restul de crema deasupra tortului. Poti orna tortul cu miez de nuca sau cu stafide.

Pofta buna!





0 comentarii:

Trimiteți un comentariu