19 mai 2014

Medalioane de legume

In urma cu cativa ani facusem o pasiune pentru medalioanele de legume de la IKEA. Aveam mereu cate o cutie de medalioane in congelator. Gasisem inca de atunci o reteta pentru prepararea acestora acasa, care se dorea reteta originala IKEA, dar am tot amanat sa o incerc. Zilele trecute mi-am amintit insa de aceasta reteta si am hotarat ca a venit vremea sa prepar medalioane cu broccoli si cartofi. Din cantitatile de ingrediente de mai jos mi-au iesit 24 de medalioane, din care mare parte le-am congelat si le voi coace cu alta ocazie.

Medalioane de legume broccoli IKEA

Ingrediente:
  • 1 kilogram de cartofi curatati
  • 600 grame de broccoli
  • 1 ceapa mare tocata
  • 1 fir de praz (aproximativ 300 grame) taiat marunt
  • 1 legatura de patrunjel
  • 700 grame de smantana
  • 200 grame de parmezan ras
  • 3 linguri de ulei
  • sare, piper
Mod de preparare:

Fierbe cartofii cam 10 minute in apa cu sare, lasa-i cateva minute sa se raceasca, apoi taie-i in cubulete cat mai mici. Fierbe si broccoli aproximativ 10 minute apoi toaca buchetelele.

Incinge uleiul intr-o tigaie, caleste ceapa si prazul pana se inmoaie. 

Intr-un castron mare amesteca bine legumele fierte, ceapa si prazul,  patrunjelul tocat, smantana si parmezanul. Adauga sare si piper dupa gust.

Incalzeste cuptorul la 180 de grade.
Medalioanele le poti coace intr-o forma pentru muffins sau intr-o tava acoperita cu hartie de copt, in care formezi medalioanele cu ajutorul unei linguri sau a unei alte ustensile potrivite. Eu le-am copt intr-o tava simpla, preferand sa pastrez singura tava de muffins pe care o am pentru a congela o parte din cele pe care nu le-am copt acum.

Coace medalioanele pentru aproximativ 20-25 minute, sau pana devin aurii. Cele congelate nu necesita decongelare inainte de coacere, insa le vei lasa mai mult in cuptor.

Medalioanele le poti servi simple, cu smantana, sau ca garnitura pentru peste sau friptura. Eu le-am servit impreuna cu somon marinat in miere si mustar si a fost o masa delicioasa.

Medalioane de legume broccoli IKEA

Medalioane de legume broccoli IKEA

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu