26 iunie 2014

Saramura de pui

Despre saramura de pui am aflat de la prietenul meu, fiind un preparat care lui ii aminteste de copilarie si de mesele delicioase pregatite de bunica si de mama lui. Asa ca atunci cand ne-au vizitat parintii lui si am avut ocazia sa gatesc impreuna cu ei, am ales sa gatim o saramura de pui. Acest preparat este, intr-adevar, pe cat de simplu de gatit, pe atat de delicios. 

Saramura de pui

In reteta originala puiul si legumele se coc pe gratar, insa, avand in vedere ca eu le-am gatit intr-un apartament, le-am copt in cuptor.

Ingrediente:
  • 1 kg de carne de pui (pulpe dezosate si aripioare)
  • 10 ardei capia
  • 2-3 rosii
  • 10 catei de usturoi
  • 2 linguri boia dulce
  • 1 lingurita de vegeta (sau 1 cub concentrat de supa)
  • 1 lingurita cimbru uscat 
  • 1 legatura de frunze de patrunjel
  • 4 linguri ulei
  • sare, piper
Mod de preparare:

Incinge cuptorul la 180 de grade.

Amesteca cele doua linguri de boia cu cimbru, sare, piper si vegeta. Condimenteaza fiecare bucata de pui in parte cu acest amestec. Asaza apoi bucatile de pui intr-o tava unsa cu ulei si da-le la cuptor pana se prajesc pe ambele parti.

Acopera tava cuptorului cu folie de aluminiu si asaza ardeii capia si rosiile in tava acoperita. Lasa-i la cuptor, pana se coc. Ai grija sa intorci ardeii pe toate partile. Noi am copt simultan puiul, ardeii si rosiile, astfel incat totul a fost gata in aproximativ o ora. Ardeii copti se curata de coaja, lucru usor de realizat daca dupa ce ii scotii din cuptor ii presari cu putina sare si ii lasi intr-o cratita acoperita cu capac pentru aproximativ 10 minute, inainte de a-i curata.

Pentru saramura pregateste un mujdei din usturoiul tocat marunt si o cana de apa calda, adauga resturile de pui lipite pe tava in care l-ai prajit (fara a adauga si grasimea din tava), rosiile coapte, decojite si taiate marunt si putina sare, dupa gust. Asaza bucatile de pui in aceasta saramura si deasupra ardeii copti. Ideal ar fi ca saramura sa ajunga pana la nivelul ardeilor.

Orneaza cu frunze de patrunjel inainte de a servi.

Pofta buna!

Saramura de pui




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu