15 mai 2016

Curry de pui si Dhal - Sri Lanka style

M-am intors din vacanta in Sri Lanka de cateva saptamani dar, fiind mai tot timpul pe drumuri, abia de curand am reusit sa reproduc acasa ceea ce am invatat la cursul de gatit facut in resort-ul Kahanda Kanda din sudul insulei.

Am procurat usor toate ingredientele de care am avut nevoie pentru aceasta reteta, mai putin frunzele de pandan. De fapt, asteptandu-ma ca acestea sa fie destul de greu de gasit in Europa, am venit cu o cantitate maricica de frunze de pandan in bagaj, care stau acum bine ambalate in congelatorul meu. Nu cred insa ca, in cazul in care nu le vei avea, vei simti neaparat lipsa acestor frunze in curry.

Reteta este mult mai usoara decat poate parea la prima vedere (poate ca lista lunga de ingrediente te va speria), insa preparearea acestei retete nu iti va lua mai mult de 30-40 de minute.

Mancarea in Sri Lanka este extrem de iute pentru gustul meu. Cantitatea de ardei iute folosita in aceasta reteta a fost adaptata de bucatar special pentru rezistenta mea la iuteala, dar bineinteles ca poti creste aceasta cantitate daca stii ca poti manca mai iute decat atat.

Curry de pui, dhal, Sri Lanka


Ingrediente, pentru doua persoane:

Pentru curry de pui

  • 2 bucati mici de piept de pui, taiate cubulete
  • 2 linguri de ulei
  • 8 catei de usturoi
  • 1 ceapa taiata julien
  • 2 rosii mici taiate bucati
  • 5-6 bucati de frunza de pandan de aproximativ 5 cm fiecare
  • aproximatv 10 frunze de curry
  • 1 lingurita seminte negre de mustar
  • 1-2 bucati de scortisoara
  • 2 lingurite de seminte de cardamon
  • 1 lingurita de pudra de turmeric
  • 2 lingurite de pudra de curry
  • 2 lingurite rase de boia iute de ardei (eu atat pot, dar daca tie iti place mancarea iute poti dubla cantitatea)
  • 1 lingurita de seminte de fenicul
  • 1 lingurita de sare
  • 1 lingurita de zahar
  • 250 ml de lapte de cocos

Pentru dhal (linte):
  • 150 g de linte, lasata cel putin 2-3 ore inainte la inmuiat 
  • 1 lingura de ulei
  • 4 catei de usturoi
  • 1 ceapa mica taiata julien
  • 1 rosie taiata bucati
  • 3-4 bucati de frunza de pandan de aproximativ 5 cm fiecare
  • 5-6 frunze de curry
  • 1 bucata de scortisoara
  • 1/2 lingurita de pudra de turmeric
  • 1 lingurita de pudra de curry
  • 1 lingurita rasa de boia iute de ardei (eu atat pot, dar daca tie iti place mancarea iute poti dubla cantitatea)
  • 1/2 lingurita de sare
  • 150 ml de lapte de cocos
Pentru garnitura:
  • 100 g de orez basmati
  • sare
Mod de preparare:

Eu am pregatit curry-ul de pui si dhal-ul in acelasi timp, in doua cratite alaturate, ingredientele fiind in mare parte comune. Iti recomand sa faci la fel, vei economisi timp.

Pentru ambele preparate incinge uleiul si prajeste mai intai ceapa si usturoiul. Adauga apoi, amestecand usor, rosiile, pudra de curry si cea de turmeric, frunzele de pandan si de curry, scortisoara, boiaua, iar in cazul puiului si semintele de fenicul si de cardamon. Lasa-le impreuna pe foc, sa se amestece aromele, timp de 3-4 minute.

Apoi:

In cratita in care vei pregati curry-ul de pui adauga bucatile de pui taiate si lasa-le sa se amestece cu condinmentele si sa se friga bine pe toate partile (aproximativ 10 minute). Adauga apoi laptele de cocos, sarea si zaharul si lasa pe foc pana cand bucatile de bui sunt gatite (aproximativ 10-12 minute).

In cratita in care pregatesti dhal-ul adauga peste condimentele prajite lintea bine inmuiata. Acopera lintea cu apa fierbinte. Lasa pe foc, amestecand cu grija pana cand lintea este bine fiarta. Apoi adauga laptele de cocos si sarea si lasa sa mai fiarba impreuna cam 5 minute.

Orezul il fierbi in apa cu sare sau il prepari la abur.

Serveste cele trei preparate impreuna. Poti garnisi curry-ul, dupa gust, cu frunze de coriandru sau busuioc asiatic.

Pofta buna!

Curry de pui, dhal, Sri Lanka

Curry de pui, dhal, Sri Lanka

Curry de pui, dhal, Sri Lanka

Curry de pui, dhal, Sri Lanka


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu