5 iunie 2015

Prajitura cu rubarba si bezea

Am descoperit de curand rubarba. Nu imi amintesc sa fi vazut rubarba in supermarket-urile sau pietele din Bucuresti, dar probabil ca nu am avut ochi pentru ea. Am citit ca se cultiva totusi in Romania, mai ales in zona Brasovului. Eu am descoperit-o in Slovacia si asta datorita Tanjei, o prietena care vine din Gemania, ea fiind cea care mi-a dat aceasta reteta.

Rubarba este o planta acrisoara, din care se fac, printre altele, deserturi racoritoare in perioada verii.


Prajitura cu rubarba si bezea

Ingrediente:

  • 200 g de faina
  • 100 g de unt
  • 75 g de zahar
  • 2 lingurite de praf de copt
  • 1 plic de budinca de vanilie
  • lapte pentru budinca de vanilie (500 ml in cazul celei alese de mine)
  • 750 g de rubarba
  • 3 oua
  • 100 g de zahar pudra
Mod de preparare:

Pune hartie de copt intr-o tava pentru tarta.

Separa ouale. Amesteca faina, praful de copt, untul, zaharul si galbenusurile de ou. Vei obtine un aluat pe care va trebui sa il asezi in forma de tarta, peste hartia de copt (eu, pentru a manui usor aluatul, il intind cu sucitorul pe o bucata de folie de plastic alimentara. Apoi il ridic cu tot cu folie si il rastorn in tava de copt, dupa care inlatur folia). Da tava la frigider pentru o ora.

Intre timp curata rubarba si tai-o in bucati mici. Pregateste si budinca de vanilie, conform instructiunilor producatorului.

Scoate tava din frigider si asaza peste aluat stratul de rubarba.

Prajitura cu rubarba si bezea

Toarna deasupra budinca de vanilie.

Da tava in cuptorul preincalzit la 180 grade C pentru 30 de minute.

Intre timp pregateste bezeaua: bate cu mixerul albusurile pana cand obtii o spuma ferma. Adauga apoi gradual zaharul pudra continuand sa amesteci.

Dupa cele 30 de minute in care prajitura a stat in cuptor, scade temperatura cuptorului la 160 grade, scoate tava si pune bezeaua peste prajitura.

Introdu iar tava in cuptor, insa de aceasta data nu mai inchide total usa cuptorului. Las-o intredeschisa, cu o deschizatura de aproximativ 10 cm. Aceasta va permite umiditatii sa iasa din cuptor (ceea ce este necesar in cazul prajiturilor cu bezea). Mai lasa prajitura in cuptor pentru aproximativ 30 de minute sau pana cand bezeaua devine crocanta si de un auriu pal.

Lasa prajitura sa se raceasca inainte de a o scoate din cuptor si din tava!

Pofta buna!

Prajitura cu rubarba si bezea

Prajitura cu rubarba si bezea



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu