25 iunie 2014

Bibilica la cuptor

Saptamana trecuta am avut musafiri si am gatit pentru prima data carne de bibilica. Primisem o frumusete de bibilica de curte, gata transata, numai buna de preparat la cuptor. Pentru friptura eu am folosit pulpele, pieptul si spatele pasarii.

Bibilica la cuptor

Ingrediente:
  • 1 bibilica portionata
  • 2 morcovi taiati in bucati mari
  • 1/2 radacina de telina taiata felii
  • 5 catei de usturoi zdrobiti in coaja
  • 1 ceapa taiata felii
  • 700 ml de vin
  • 2-3 frunze de dafin
  • 5-6 ramurele de cimbru
  • 1 lingura cu boabe de piper
  • 1 lingura rasa cu seminte de coriandru
  • 500 grame de ciuperci champignon taiate in sferturi
  • 5 mere acrisoare taiate felii
  • 10-15 frunze de salvie 
  • 1 mana de frunze de patrunjel
  • sare, piper
Mod de preparare:

Pregateste o marinata din vin, usturoi, ceapa, frunze de dafin, cimbru, boabe de piper, seminte de coriandru, morcovi, telina si sare. Bibilica are carnea tare, asa ca este necesar sa lasi carnea la marinat in acest bait, in frigider, cel putin o noapte. Eu am lasat-o la marinat cam 20 de ore.

Pune carnea impreuna cu sosul in care s-a marinat intr-o tava, adauga frunzele de salvie, acopera tava cu folie de aluminiu si da-o la cuptorul incalzit la 180 grade pentru aproximativ o ora si jumatate. Adauga apoi ciupercile, asezoneaza cu sare si piper, iar peste inca 10-15 minute adauga merele. Lasa la cuptor pana cand carnea este bine facuta si merele sunt coapte. Spre final poti sa mai adaugi un pahar de vin proaspat, pentru aroma. 

Taie felii pieptul de bibilica pentru servire, orneaza cu cimbru proaspat si frunze de patrunjel. Noi am mancat bibilica cu garnitura de piure de cartofi. O bunatate...

Bibilica la cuptor

Bibilica la cuptor




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu